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アイテム
朋誠堂喜三二作『新建立忠臣蔵天道大福帳』論 : 「天道」に関する考察
http://hdl.handle.net/10959/00005461
http://hdl.handle.net/10959/00005461cb368cef-a24c-4098-9b1f-3351b293f8bc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2022-07-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 朋誠堂喜三二作『新建立忠臣蔵天道大福帳』論 : 「天道」に関する考察 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ホウセイドウ キサンジ サク シンコンリュウ チュウシングラ テントウ ダイフクチョウ ロン テントウ ニ カンスル コウサツ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A study of Kisanji Hoseido’s Aratani tatsuru Chushingura Tento Daifukucho : with special reference to “Tento” | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 黄表紙 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 朋誠堂喜三二 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 山東京伝 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 天道 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 天帝 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
古庄, るい
× 古庄, るい× Furusho, Rui |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this paper, by focusing on the name of “tento” in Aratani tatsuru Chushingura Tento Daifukucho, the all mighty God in heaven, we emphasize the following two points: i)how the “tento” influenced other Kibyoshis; ii)what the charming points of the “tento” are. Tento Daifukucho, one of the Kibyoshis (1786), was written by Kisanji Hoseido. Between the late period of Anei and the Tenmei period(c.1780─1789), as astronomical phenomena and shingaku, the learning of mind and heart, boomed and became popular, some Kibyoshis, the mighty god called “tento” or “tentei” appeared in some Kibyoshis. But the difference between “tento” or “tentei” has never been pointed so far. By comparing the names and the appearances of “tento” and “tentei” in 24 works of Kibyoshis, we have clarified some tendencies and the transition in them. So popular was the impressive appearance of Kisanji’s “tento” that it was so often taken up in some other Kibyoshis. Therefore, we can safely say that this “tento” had a primary place in the history of Kibyoshis. Also in this research, we have referred to the relationship between Kisanji and Kyoden, the author of Shingaku Hayazomegusa. |
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書誌情報 |
ja : 学習院大学人文科学論集 en : Gakushuin University studies in humanities 号 30, p. 191-222, 発行日 2021-10-30 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 学習院大学大学院人文科学研究科 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 09190791 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10398283 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |