ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学習院大学
  2. 文学部
  3. 人文
  4. (9)

大学生を対象とした手続き的公正と評価の交互作用モデルの検討

http://hdl.handle.net/10959/2742
http://hdl.handle.net/10959/2742
a255df69-5800-4fbf-b3db-7638c0f7effb
名前 / ファイル ライセンス アクション
jinbun_9_55_62.pdf jinbun_9_55_62.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-03-15
タイトル
タイトル 大学生を対象とした手続き的公正と評価の交互作用モデルの検討
言語 ja
タイトル
タイトル ダイガクセイ オ タイショウ トシタ テツヅキテキ コウセイ ト ヒョウカ ノ コウゴ サヨウ モデル ノ ケントウ
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル The eff ects of procedural fairness and evaluation of university students
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 藤井, 勉

× 藤井, 勉

WEKO 41848

ja 藤井, 勉

ja-Kana フジイ, ツトム

Search repository
Fujii, Tsutomu

× Fujii, Tsutomu

WEKO 41849

en Fujii, Tsutomu

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究の目的は、公正研究における交互作用モデルが教育場面でも当てはまるのかを検討することであった。210 名の大学生を対象に、レポートに対する評価と、採点方法の手続き的公正を操作した場面想定法を用いて、質問紙実験を行った。教員への信頼を従属変数とした分散分析の結果、独立変数である手続き的公正と評価の交互作用が認められた (F (1,206)=5.83,p <.05)。本研究の結果は、仮説の一部を支持するものであり、教育場面への応用可能性が示された。最後に、本研究の限界と今後の課題について議論した。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to examine whether an interaction model of fairness is applicable to the educational situation. Two-hundred and ten university undergraduate students participated in a hypothetical scenario experiment manipulated variables consisting of evaluation of a report task and procedural fairness of report scoring. Analyses of variance were conducted to investigate differences in trust of teachers between students with high and low scores on each of the procedural fairness/evaluation scenarios(F(1, 206)=5.83, p<.05). The results partly supported the authors’ hypothesis that would be observed interaction between procedural fairness and evaluation. In addition, it was suggested that the interaction model may possibly be applicable to the educational situation. Finally, the limitations of this study and future problems are discussed.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 研究論文
書誌情報 ja : 人文

号 9, p. 55-62, 発行日 2011-03-28
出版者
出版者 学習院大学人文科学研究所
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 18817920
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11841726
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
URI
識別子 http://hdl.handle.net/10959/2742
識別子タイプ HDL
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:28:46.948589
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3