ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学習院大学
  2. 附置研究施設等
  3. 外国語教育研究センター
  4. 言語文化社会
  5. (8)

シャドーイング練習及びその相互評価を可能とするオンラインシステムの構築と運用

http://hdl.handle.net/10959/1213
http://hdl.handle.net/10959/1213
5c0d911d-c7ef-43e8-ba1b-4c3e1218a50b
名前 / ファイル ライセンス アクション
gengobunkashakai_8_73_89.pdf gengobunkashakai_8_73_89.pdf (479.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-03-15
タイトル
タイトル シャドーイング練習及びその相互評価を可能とするオンラインシステムの構築と運用
言語 ja
タイトル
タイトル シャドーイング レンシュウ オヨビ ソノ ソウゴ ヒョウカ オ カノウ トスル オンライン システム ノ コウチク ト ウンヨウ
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル Online collaborative evalution of the shadowing practice
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 熊井, 信弘

× 熊井, 信弘

WEKO 48407

ja 熊井, 信弘

ja-Kana クマイ, ノブヒロ

Search repository
大野, 純子

× 大野, 純子

WEKO 48408

ja 大野, 純子

ja-Kana オオノ, ジユンコ

Search repository
Kumai, Nobuhiro

× Kumai, Nobuhiro

WEKO 48409

en Kumai, Nobuhiro

Search repository
Ono, Junko

× Ono, Junko

WEKO 48410

en Ono, Junko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 It has been suggested that “shadowing practice” is effective for bottom-up listening and for speaking. When it comes to the evaluation of studentsʼ “shadowing” performance, giving feedback to learners can be a daunting task for the instructors because of the limitation of time and space. This is where an online peer-evaluation system comes in. For this purpose, Wimba Voice Tools and the Moodle Learning Management System are implemented for the collaborative evaluation of studentsʼ individual shadowing practice. With this system, studentsʼ performances are evaluated byother peers as well as bythe instructor online. In this research studentsʼ perception of this online system is explored byusing the teachersʼ observations and studentsʼ questionnaires. It was found that students preferred using this online system to the traditional type of CALL environment since the activity of shadowing can be practiced online, allowing the activity to be carried out anytime, anywhere. It was also found that peer evaluation was helpful in improving learnersʼ own shadowing voices because theycould listen to the performance of other participants and share ideas about how to improve pronunciation.
書誌情報 ja : 言語 文化 社会
en : Language, Culture and Society

号 8, p. 73-89, 発行日 2010-03-31
出版者
出版者 学習院大学外国語教育研究センター
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 13479105
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11820089
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:41:06.942391
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3