WEKO3
アイテム
シャドーイング練習及びその相互評価を可能とするオンラインシステムの構築と運用
http://hdl.handle.net/10959/1213
http://hdl.handle.net/10959/12135c0d911d-c7ef-43e8-ba1b-4c3e1218a50b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-03-15 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | シャドーイング練習及びその相互評価を可能とするオンラインシステムの構築と運用 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | シャドーイング レンシュウ オヨビ ソノ ソウゴ ヒョウカ オ カノウ トスル オンライン システム ノ コウチク ト ウンヨウ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Online collaborative evalution of the shadowing practice | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
熊井, 信弘
× 熊井, 信弘× 大野, 純子× Kumai, Nobuhiro× Ono, Junko |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | It has been suggested that “shadowing practice” is effective for bottom-up listening and for speaking. When it comes to the evaluation of studentsʼ “shadowing” performance, giving feedback to learners can be a daunting task for the instructors because of the limitation of time and space. This is where an online peer-evaluation system comes in. For this purpose, Wimba Voice Tools and the Moodle Learning Management System are implemented for the collaborative evaluation of studentsʼ individual shadowing practice. With this system, studentsʼ performances are evaluated byother peers as well as bythe instructor online. In this research studentsʼ perception of this online system is explored byusing the teachersʼ observations and studentsʼ questionnaires. It was found that students preferred using this online system to the traditional type of CALL environment since the activity of shadowing can be practiced online, allowing the activity to be carried out anytime, anywhere. It was also found that peer evaluation was helpful in improving learnersʼ own shadowing voices because theycould listen to the performance of other participants and share ideas about how to improve pronunciation. | |||||
書誌情報 |
ja : 言語 文化 社会 en : Language, Culture and Society 号 8, p. 73-89, 発行日 2010-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 学習院大学外国語教育研究センター | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 13479105 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11820089 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |