ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学習院大学
  2. 附置研究施設等
  3. 外国語教育研究センター
  4. 言語文化社会
  5. (20)

ライティング・センターの継続的利用によるライティング・プロダクトの変化

http://hdl.handle.net/10959/00005513
http://hdl.handle.net/10959/00005513
0910b069-7cbc-4687-a956-48dcdb705db6
名前 / ファイル ライセンス アクション
gengobunkashakai_20_31_45.pdf gengobunkashakai_20_31_45.pdf (416.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-11-18
タイトル
タイトル ライティング・センターの継続的利用によるライティング・プロダクトの変化
言語 ja
タイトル
タイトル ライティング センター ノ ケイゾクテキ リヨウ ニヨル ライティング プロダクト ノ ヘンカ
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル Exploring Longitudinal Changes in L2 Writing of Japanese EFL Students of a Writing Centre
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 中竹, 真依子

× 中竹, 真依子

WEKO 45463
CiNii ID 9000412167799
e-Rad 30736038
ORCID 0000-0002-7514-2412

ja 中竹, 真依子

ja-Kana ナカタケ, マイコ

en Nakatake, Maiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aims to investigate the longitudinal changes in second language (L2) writing skills of three Japanese English as a Foreign Language (EFL)
students who have been learning from a writing centre. This study compared the pre-compositions (the text written before using the writing center) and the postcompositions
(the text written after having learning at the writing centre for a year) in terms of fluency, syntactic complexity, lexical diversity and writing quality
ratings. In this study, Words/T (the number of words per T-Unit) was used to measure fluency, S-nodes/ T (the number of S-nodes per T-Unit) was employed to
capture syntactic complexity, and lexical diversity was determined by Guiraud’s Index. According to an adapted version of Jacobs, Zinkgraf, Wormuth, Hartfiel
and Hughey’s (1981) English as a Second Language (ESL) composition Profile, two evaluators with English teaching background evaluated the pre- and the postcompositions
without knowing which were the pre- or the post- compositions. Ten points, each, was assigned for the five criteria: content, organisation, language,
vocabulary and mechanics. The results revealed that the L2 students’ writing development varied among individuals. Moreover, individual factors can also
affect the variation of changes of their L2 writing. Based on the findings of this study, challenges for assessing the long-term effects of the writing centre tutorials
on the student’s writing were discussed and several directions for future research have been provided.
書誌情報 ja : 言語 文化 社会
en : Language, Culture and Society

号 20, p. 31-45, 発行日 2022-03
出版者
出版者 学習院大学外国語教育研究センター
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 13479105
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11820089
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:39:18.007974
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3