ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学習院大学
  2. 附置研究施設等
  3. 東洋文化研究所
  4. 東洋文化研究
  5. (19)

「持続可能性の教育」と韓国・日本における学校教育への導入

http://hdl.handle.net/10959/00004296
http://hdl.handle.net/10959/00004296
40f2dddf-a5fc-45ba-9453-31fd518c40a3
名前 / ファイル ライセンス アクション
toyobunka_19_73_101.pdf toyobunka_19_73_101.pdf (970.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-12-14
タイトル
タイトル 「持続可能性の教育」と韓国・日本における学校教育への導入
言語 ja
タイトル
タイトル ジゾク カノウセイ ノ キョウイク ト カンコク ニホン ニオケル ガッコウ キョウイク エノ ドウニュウ
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル “Education on Sustainability” and its Adaptation to National Curriculum in Korea and Japan
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 諏訪, 哲郎

× 諏訪, 哲郎

WEKO 46103

ja 諏訪, 哲郎

ja-Kana スワ, テツオ

Search repository
元, 鍾彬

× 元, 鍾彬

WEKO 46104

ja 元, 鍾彬

ja-Kana ウォン, ジョンビン

Search repository
Suwa, Tetsuo

× Suwa, Tetsuo

WEKO 46105

en Suwa, Tetsuo

Search repository
Won, Jongbin

× Won, Jongbin

WEKO 46106

en Won, Jongbin

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this report, We first examined the change of translated Kanji terms for “sustainable development” in Japan and Korea. Then I compared the difference of adaptation methods of “Education on Sustainability”, that is a new and important educational issue, to national curriculum between Japan and Korea. In Korea, the concept and learning contents of “sustainable development” were introduced to the environment subjects in the 2007 revision. Furthermore, in the 2015 revision “Environmental Project” was appeared in the first chapter of the environment subjects and research learning for environment was attached greater importance, both of them have great affinity to “Education on Sustainability”. In Japan, the word “sustainable society” came up in some subjects of national curriculum revised in 2008. As for the next national curriculum, the concept and learning contents of “sustainable society” will be greatly adopted in the existing subject of geography, history and civics of the high school. The issues common to Japan and Korea includes the conflictions with the interested parties of existing subjects and the entry to the university entrance exam. In addition, the training of the instructors about the “Education on Sustainability” will be big tasks from now on in Japan.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論説(Article)
書誌情報 ja : 東洋文化研究
en : Journal of Asian cultures

号 19, p. 73-101, 発行日 2017-03
出版者
出版者 学習院大学東洋文化研究所
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 13449850
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11335469
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:11:19.017336
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3