ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学習院大学
  2. 文学部
  3. 人文
  4. (6)

中学生の動機づけ要因と学習行動に関する短期の縦断的研究

http://hdl.handle.net/10959/1313
http://hdl.handle.net/10959/1313
7d153017-3843-4d0a-b198-023b391af4dd
名前 / ファイル ライセンス アクション
jinbun_6_233_246.pdf jinbun_6_233_246.pdf (779.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-03-15
タイトル
タイトル A short-Term Longitudinal Study on Motivational Factors and Learning Behavior of Junior High School Students
言語 en
タイトル
タイトル ケンキュウ ロンブン チュウガクセイ ノ ドウキズケ ヨウイン ト ガクシュウ コウドウ ニカンスル タンキ ノ ジュウダンテキ ケンキュウ
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル 中学生の動機づけ要因と学習行動に関する短期の縦断的研究
言語 ja
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 鎌原, 雅彦

× 鎌原, 雅彦

WEKO 41980

ja 鎌原, 雅彦

ja-Kana カンバラ, マサヒコ

Search repository
竹綱, 誠一郎

× 竹綱, 誠一郎

WEKO 40091
CiNii ID 1000090188201
e-Rad 90188201
AID DA12155183

ja 竹綱, 誠一郎

ja-Kana タケツナ, セイイチロウ

en Taketsuna, Seiichiro

Search repository
重森, 雅嘉

× 重森, 雅嘉

WEKO 41982

ja 重森, 雅嘉

ja-Kana シゲモリ, マサヨシ

Search repository
Kambara, Masahiko

× Kambara, Masahiko

WEKO 41983

en Kambara, Masahiko

Search repository
Shigemori, Masayoshi

× Shigemori, Masayoshi

WEKO 41985

en Shigemori, Masayoshi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究の目的は中学生のセルフエフィカシーと学習行動の継時的変化を検討することである。通塾する中学3 年生66 名を対象に、6 ヶ月間、1 ヶ月ごとに、セルフエフィカシー、学習行動、模擬試験成績を繰り返し測定した。まず最初に中学生66 名は試験成績の変化パタンによって4 群に分け、生徒の学習行動とセルフエフィカシーなどの動機づけ変数について、その継時的変化を群間で比較した。その結果、時間経過に伴い成績が伸びていくパタンの生徒群が他の3 群に比べると、それぞれの変数においてきわめて特徴的であることが明らかにされた。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to examine the successive change in learning behaviors and selfefficacy of Japanese junior high-school students. Sixty-six students enrolled in this study were third graders in junior high-school who also went to jukus. Though jukus are private tutoring schools, many of Japanese junior high-school students go to juku after school to prepare for the entrance examination to senior high-school or to supplement the ordinary classes of junior high-school. They were assigned questionnaires and trial examinations every month for six months. Subjects were divided into four groups according to the change patterns indicated by their achievement scores. Learning behaviors, self-efficacy, perceived control, and motivation orientation were compared within the four groups. Results showed that student groups which displayed remarkable progress had a distinctive learning behavior pattern.
書誌情報 ja : 人文

号 6, p. 233-246, 発行日 2008-03-28
出版者
出版者 学習院大学人文科学研究所
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 18817920
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11841726
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
URI
識別子 http://hdl.handle.net/10959/1313
識別子タイプ HDL
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:50:53.366944
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3