ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学習院大学
  2. 附置研究施設等
  3. 外国語教育研究センター
  4. 言語文化社会
  5. (19)

教室でのディスカッション開始方法の発展について

http://hdl.handle.net/10959/00004963
http://hdl.handle.net/10959/00004963
95594475-ced2-4e20-9e39-b9a6e3a6c37e
名前 / ファイル ライセンス アクション
gengobunkashakai_19_1_32.pdf gengobunkashakai_19_1_32.pdf (877.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-05-18
タイトル
タイトル Developing practices for opening a classroom discussion
言語 en
タイトル
タイトル キョウシツ デノ ディスカッション カイシ ホウホウ ノ ハッテン ニツイテ
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル 教室でのディスカッション開始方法の発展について
言語 ja
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 ポール, ストーン

× ポール, ストーン

WEKO 48571

ja ポール, ストーン

ja-Kana ポール, ストーン

Search repository
マシュー, カーショー

× マシュー, カーショー

WEKO 48572

ja マシュー, カーショー

ja-Kana マシュー, カーショー

Search repository
Paul, Stone

× Paul, Stone

WEKO 48573

en Paul, Stone

Search repository
Matthew, Kershaw

× Matthew, Kershaw

WEKO 48574

en Matthew, Kershaw

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study is part of a larger ongoing series of projects that aims to both raise awareness of, and develop, L2 interactional competence (IC) in the context of classroom group discussions. While discussion is a common activity in university classrooms, Japanese learners of English may sometimes lack appropriate discussions skills. For example, Hauser (2009) reports on the “monologic” nature of discussions in English classes, where rather than developing a discussion together, Japanese students give their opinions in turn and unchallenged. This can lead to problems for Japanese students who find themselves unfamiliar with classroom discussion practices when studying overseas. For instance, in a study conducted on Japanese students studying in Australia, Yanagi and Baker (2016) reported that 79% of the students had difficulty speaking in classroom discussions. Specifically, students faced issues with turn-taking and breaking into a conversation to express opinions. Among other factors, this may possibly be a result of the students’ lack of knowledge and experience of the appropriate discourse practices for turn-taking in English classroom discussions.
A previous project by the authors of the current study has introduced a rubric for Japanese university students to use when analysing recordings of their group discussions (Stone & Kershaw, 2019). The rubric encourages students to notice and develop their own L2 IC in small-group discussions. As Pekarek-Doehler and Pochon-Berger have shown, there is “empirical evidence testifying to the fact that interactional competence is not simply transferred from the L1 to the L2, but is recalibrated, adapted in the course of L2 development” (2015, p. 235). This means that participants need to learn how to interact in the L2, rather than simply relying on the interaction practices that they use in the L1.
書誌情報 ja : 言語 文化 社会
en : Language, Culture and Society

号 19, p. 1-32, 発行日 2021-03
出版者
出版者 学習院大学外国語教育研究センター
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 13479105
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11820089
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:39:28.476452
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3