ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学習院大学
  2. 附置研究施設等
  3. 外国語教育研究センター
  4. 言語文化社会
  5. (14)

音声から映像+音声への試み : iPad 活用のキャンパス取材型プレゼンテーション

http://hdl.handle.net/10959/3898
http://hdl.handle.net/10959/3898
efdb1f91-3014-477e-a709-80012bad815e
名前 / ファイル ライセンス アクション
gengobunkashakai_14_45_61.pdf gengobunkashakai_14_45_61.pdf (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-06-01
タイトル
タイトル 音声から映像+音声への試み : iPad 活用のキャンパス取材型プレゼンテーション
言語 ja
タイトル
タイトル オウセイ カラ エイゾウ + オンセイ エノ ココロミ iPad カツヨウ ノ キャンパス シュザイ ガタ プレゼンテーション
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル One-Minute Presentations on Our Campus Using iPads : Student activities using iPads via VideoBoard module in Moodle environment
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 近藤, 良子

× 近藤, 良子

WEKO 48496

ja 近藤, 良子

ja-Kana コンドウ, ヨシコ

Search repository
Kondo, Yoshiko

× Kondo, Yoshiko

WEKO 48497

en Kondo, Yoshiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The use of mobile technology in language classrooms, though not a new phenomenon, is still in its infancy. Whether it be a tablet device or a smartphone, it is true that both teachers and students alike hold a powerful tool that can be used in a new technologically assisted language-learning environment. In fact, there is a growing trend to utilize it in many ways for foreign language development.This paper reports on activities utilizing iPads in which students used them to make presentations on campus. After researching facilities and places of interest on campus, such as the University Library, Auditorium, Computer Center, cafés, etc., students gave presentations on them in English.Students took videos of the presentations and then uploaded and shared them via a Moodle module called “VideoBoard.” Researching familiar places and presenting about them in English encouraged them to give presentations with less anxiety and uneasiness. After the presentation videos were uploaded on Moodle, online peer evaluation as well as instructor evaluation in terms of pronunciation, fluency, content, and organization took place. This evaluation process helped students reflect on their output skills and find common errors made by many presenters.Good presentation skills are key to a successful career in academia or business. It is hoped that these activities using iPads can provide students whose first language is not English with a framework to help them plan,prepare and practice presentations in international settings.
書誌情報 ja : 言語 文化 社会
en : Language, Culture and Society

号 14, p. 45-61, 発行日 2016-03
出版者
出版者 学習院大学外国語教育研究センター
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 13479105
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11820089
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:40:03.624048
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3