ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学習院大学
  2. 文学部
  3. 学習院大学人文科学論集
  4. (22)

認知発達に影響を及ぼす社会的相互作用について : 社会的・認知的葛藤を通して

http://hdl.handle.net/10959/3824
http://hdl.handle.net/10959/3824
7edd0639-9dba-4429-8b5f-c84a9c46f725
名前 / ファイル ライセンス アクション
jinbunkagaku_22_101_121.pdf jinbunkagaku_22_101_121.pdf (738.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-01-28
タイトル
タイトル 認知発達に影響を及ぼす社会的相互作用について : 社会的・認知的葛藤を通して
言語 ja
タイトル
タイトル ニンチ ハッタツ ニ エイキョウ オ オヨボス シャカイテキ ソウゴ サヨウ ニツイテ シャカイテキ ニンチテキ カットウ オ トオシテ
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル Social interaction that influences on children’s cognitive development : Focus on socio-cognitive conflict
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 川角, 公乃

× 川角, 公乃

WEKO 37605

ja 川角, 公乃

ja-Kana カワスミ, キミノ

Search repository
KAWASUMI, Kimino

× KAWASUMI, Kimino

WEKO 37606

en KAWASUMI, Kimino

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The aim of this study was to re-examine the hypotheses of Mugny & Doise (1978). Seventy-seven preschoolers worked on Piaget’s perspective taking task in three sessions: pre-test, social interaction session, post-test. One week separated each session. The participants were divided into 3 cognitive levels: no compensate (less advanced level), partially compensate (intermediate), totally compensate (most advanced level) based on their performance of pretest session. At social interaction session, participants performed in pair (with others at the same / different level of cognitive development). This study generally confirmed the results of the prior research: collective cognitive performances are superior to those of individuals, children can perform better following social interaction session by confronting involving divergent points of view. It also shows that more progress took place when children at different level of cognitive development worked together (conflictual participants) than with same level. Prior study showed an appropriate distance of cognitive level between two children that facilitates such progress, on the contrary, this study presented that less advanced participants worked with highest level participants made remarkable progress. To explain that inconsistency, this study emphasizes the necessity of distinguishing a generalization of performances from simple reproductions of initial performances of peer interaction and elucidates what aspects of social interaction determine the degree of individual progress.
書誌情報 ja : 学習院大学人文科学論集
en : Gakushuin University studies in humanities

号 22, p. 101-121, 発行日 2013-10
出版者
出版者 学習院大学大学院人文科学研究科
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 09190791
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10398283
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
URI
識別子 http://hdl.handle.net/10959/3824
識別子タイプ HDL
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:58:24.921189
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3