ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学習院大学
  2. 附置研究施設等
  3. 外国語教育研究センター
  4. 言語文化社会
  5. (11)

留学生の日本語学習をサポートするSA(Student Assistant)に関する実践報告

http://hdl.handle.net/10959/3015
http://hdl.handle.net/10959/3015
9cf3ef7d-3862-41b5-95b0-4cc95212fcf0
名前 / ファイル ライセンス アクション
gengobunkashakai_11_131_145.pdf gengobunkashakai_11_131_145.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-05-07
タイトル
タイトル 留学生の日本語学習をサポートするSA(Student Assistant)に関する実践報告
言語 ja
タイトル
タイトル リュウガクセイ ノ ニホンゴ ガクシュウ オ サポート スル SA Student Assistant ニカンスル ジッセン ホウコク
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル Student Assistant' activity report : System, Operation methods, retrospective, and enhancement
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 大江, 淳子

× 大江, 淳子

WEKO 48455

ja 大江, 淳子

ja-Kana オオエ, ジュンコ

Search repository
Oe, Junko

× Oe, Junko

WEKO 48456

en Oe, Junko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 SA stands for "Student Assistant"; this refers to the one who helps international students to learn Japanese as a foreign language. Considering the SA's role as a language facilitator, the role description includes the specialised knowledge of language teaching to some extent.
The foreign language learning institution has been implementing this system in a conventional manner. Given feedback by learners and SAs implies this system has been useful yet the areas of improvement have also been widely identified by a range of stakeholders, including learners, SAs, teachers, and the language learning institution.
Based on the feedback, the SA practice and activities have been re-evaluated since 2010 so that this system would be operated more effectively. This also includes clarification and validation of activities and principles, which have contributed to the activity contents and system itself.
Firstly, this article will give explanation of the SA system. This will also report on available activites; internal ones within the Japanese class, and external ones which include the SA's tutoring and its cooperation with the operating Japanese classes.
Secondly, the impact and outcome of the SA activities for Japanese language learning and what SAs have learnt from the activites will be revised.These were obtained via the SA's post-activity retrospective, and the survey which was submitted by both SAs and learners. Finally, identified areas of further improvement will be provided.
書誌情報 ja : 言語 文化 社会
en : Language, Culture and Society

号 11, p. 131-145, 発行日 2013-03
出版者
出版者 学習院大学外国語教育研究センター
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 13479105
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11820089
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:40:35.125704
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3