WEKO3
アイテム
Flow and Extensive Reading in EFL
http://hdl.handle.net/10959/2093
http://hdl.handle.net/10959/20938a632def-1529-4da1-9d6e-8d7238c87edc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-03-15 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Flow and Extensive Reading in EFL | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
山本, 昭夫
× 山本, 昭夫× 山本, 昭夫 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This present paper aims to uncover what prevents EFL(English as a fbreign language)leamers 倉om continuing to read English extensively and what encourages them to do it better by the concept of/10w by Mihaly Csikszentmihalyi. Flow is a state of mind when we feel happy by doing what we like to do and get involved in it. Autotelic, one of major elements of.flow, will support the concept of Free Voluntary Reading. Optimal experience, another major element offlow, will be an ideal state of reading a book extensively. The nine elements of.flow are powerful to explain about the requirement of extensive reading(ER). | |||||
書誌情報 |
ja : 学習院高等科紀要 号 9, p. 1-9, 発行日 2011-11-12 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 学習院高等科 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 18813577 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11906570 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
URI | ||||||
識別子 | http://hdl.handle.net/10959/2093 | |||||
識別子タイプ | HDL |