ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学習院大学
  2. 附置研究施設等
  3. 外国語教育研究センター
  4. 言語文化社会
  5. (10)

ウェブを利用したシャドーイング練習が学習者のリスニング能力に与える効果について

http://hdl.handle.net/10959/1646
http://hdl.handle.net/10959/1646
4a4c92c1-bc3c-412e-878e-789cea1d6c7e
名前 / ファイル ライセンス アクション
gengobunkashakai_10_41_55.pdf gengobunkashakai_10_41_55.pdf (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-06-27
タイトル
タイトル ウェブを利用したシャドーイング練習が学習者のリスニング能力に与える効果について
言語 ja
タイトル
タイトル ウェブ オ リヨウシタ シャドーイング レンシュウ ガ ガクシュウウシャ ノ リスニング ノウリョクニ アタエル コウカ ニツイテ
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル Effects of online shadowing practice on listening ability of Japanese EFL university students
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 熊井, 信弘

× 熊井, 信弘

WEKO 48427

ja 熊井, 信弘

ja-Kana クマイ, ノブヒロ

Search repository
赤塚, 麻子

× 赤塚, 麻子

WEKO 48428

ja 赤塚, 麻子

ja-Kana アカツカ, アサコ

Search repository
Kumai, Nobuhiro

× Kumai, Nobuhiro

WEKO 48429

en Kumai, Nobuhiro

Search repository
Akatsuka, Asako

× Akatsuka, Asako

WEKO 48430

en Akatsuka, Asako

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Since several studies reported the effectiveness of shadowing training, shadowing has been put to use at every level of English classrooms in Japan in recent years to improve listening comprehension skills. However, methods for improving learners' listening skills have not been fully examined. In order to explore a more effective way for teaching listening through shadowing, this study utilizes an online shadowing module (Wimba VoiceBoard) with which participants can record their own shadowing voices and compare the model sounds with their own in order to make sure that shadowing practice is conducted in an appropriate way. This online module also allowed them to compare their own recordings with those of other participants. In this way, they were able to perform self-monitoring, and evaluate each other in their learning community. This shadowing-oriented class was conducted for ten months. CASEC tests were administered to the participants before and after implementation of the listening program in order to ascertain whether the participants might have benefited from the shadowing activities. The test scores show that there was a significant difference between the pre- and posttests. The results suggest that students will enhance their overall English ability as well as their listening ability by way of online shadowing practice. A questionnaire was given to participants to determine their attitudes toward the class activities and the program's effectiveness. Finally, some suggestions are made for future improvement of the shadowing program.
書誌情報 ja : 言語 文化 社会
en : Language, Culture and Society

号 10, p. 41-55, 発行日 2012-03-31
出版者
出版者 学習院大学外国語教育研究センター
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 13479105
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11820089
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:40:54.149203
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3