WEKO3
アイテム
Can the Cheetach Catch the Warthog? Reading stamina in EFL
http://hdl.handle.net/10959/1395
http://hdl.handle.net/10959/1395ee989541-34eb-42f5-99b9-eabce5b88f04
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-03-15 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Can the Cheetach Catch the Warthog? Reading stamina in EFL | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
山本, 昭夫
× 山本, 昭夫× Yamamoto, Akio |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper emphasizes the importance of stamina in the EFL context and makes an attempt to seek a way of doing research on‘reading stamina’in the future. First, we will give an overview of the present situation of reading class in Japan and leam that we might have underestimated stamina in EFL. Second,‘reading stamina’will be introduced. Third, the way to develop reading stamina will be proposed by clarifying the type of knowledge we need to have in EFL, claiming the efficacy of extensive reading, and presenting a modified model of Cummin’s dual iceberg analogy. Finally, we will discuss what we have to examine in the research on reading stamina. | |||||
書誌情報 |
ja : 学習院高等科紀要 号 7, p. 1-9, 発行日 2009-10-14 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 学習院高等科 | |||||
言語 | ja | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11906570 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
URI | ||||||
識別子 | http://hdl.handle.net/10959/1395 | |||||
識別子タイプ | HDL |