WEKO3
アイテム
学校における男性性・女性性について
http://hdl.handle.net/10959/3825
http://hdl.handle.net/10959/3825a87f8a33-7e16-4335-a406-9f88a2afe3df
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-01-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 学校における男性性・女性性について | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ガッコウ ニオケル ダンセイセイ ジョセイセイ ニツイテ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Masculinity-Femininity in school | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
三上, 英子
× 三上, 英子× MIKAMI, Eiko |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | IMFT (Independent Masculinity Femininity Test) was developed based on a constructive concept of BSRI (Bem Sex Role Inventry) and used to investigate the relation of masculinity-femininity to personality for students and mothers. The purpose of this study is to investigate the masculinity–femininity of teachers. 70 male and 12 female teachers were asked to answer IMFT. Analysis of the results indicates that classifications were considered to be it by individual difference in the reality, and that teachers have tendency to be androgynous for an ideal. Female teachers’ lower femininity score is considered that femininity may be lower desirability especially for women. | |||||
書誌情報 |
ja : 学習院大学人文科学論集 en : Gakushuin University studies in humanities 号 22, p. 147-162, 発行日 2013-10 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 学習院大学大学院人文科学研究科 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 09190791 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10398283 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
URI | ||||||
識別子 | http://hdl.handle.net/10959/3825 | |||||
識別子タイプ | HDL |