ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学習院大学
  2. 附置研究施設等
  3. 東洋文化研究所
  4. 東洋文化研究
  5. (12)

香港の上級日本語学習者による日本語複合動詞の習得に関する調査

http://hdl.handle.net/10959/2912
http://hdl.handle.net/10959/2912
4d09964f-f097-445d-8014-edaecd32830a
名前 / ファイル ライセンス アクション
toyobunka_12_510_491.pdf toyobunka_12_510_491.pdf (681.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-03-15
タイトル
タイトル 香港の上級日本語学習者による日本語複合動詞の習得に関する調査
言語 ja
タイトル
タイトル ホンコン ノ ジョウキュウ ニホンゴ ガクシュウシャ ニヨル ニホンゴ フクゴウ ドウシ ノ シュウトク ニカンスル チョウサ
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル The Acquisition of Japanese Compound Verb : An Investigation of Advanced Japanese Language Learners in Hong Kong
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 何, 志明

× 何, 志明

WEKO 46396

ja 何, 志明

ja-Kana カ, シメイ

Search repository
Ho, Chiming

× Ho, Chiming

WEKO 46397

en Ho, Chiming

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 According to previous studies, Japanese compound verb is one of the greatest challenges faced by Japanese language learners, Regarding the acquisition of Japanese compound verb, the criteria of combining the first verb(V 1)and the second verb(V 2)as well as the difference in meaning between a single verb and a compoulld verb have been taking up as crucial issues. Before developing teaching pedagogies and teaching materials, it is necessary to find out what are the difficult compound verbs for the learners.・This paper lnvestlgates the comprehension of compound verbs of learners in Hong Kong who passed level l of the Japanese Language Proficiency Test. From the result, firstly, it is found that there is a difference between the recognition and the usage of compoulld verbs. Besides, between the meaning of V l and V 2 as two single verbs and as a compound verb, there is a gap which makes it difficult to learn. Moreover, there are occasions that learners are unable to distinguish similar compound verbs. Therefore, it is essential to draw out curriculum and guidelines while paying attention to all mentioned above.
書誌情報 ja : 東洋文化研究
en : Journal of Asian cultures

号 12, p. 510-491, 発行日 2010-03-31
出版者
出版者 学習院大学東洋文化研究所
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 13449850
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11335469
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
URI
識別子 http://hdl.handle.net/10959/2912
識別子タイプ HDL
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:09:25.208258
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3