WEKO3
アイテム
地域の学習支援教室で外国につながる子どもの学びを支えるために : 学習支援教室の振り返りミーティングにおけるボランティアの気づきから
http://hdl.handle.net/10959/0002002802
http://hdl.handle.net/10959/0002002802d5b9e454-f5cb-4c2b-ba4e-457582c3f62e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-04-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 地域の学習支援教室で外国につながる子どもの学びを支えるために : 学習支援教室の振り返りミーティングにおけるボランティアの気づきから | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | チイキ ノ ガクシュウ シエン キョウシツ デ ガイコク ニ ツナガル コドモ ノ マナビ オ ササエル タメ ニ ガクシュウ シエン キョウシツ ノ フリカエリ ミーティング ニオケル ボランティア ノ キヅキカラ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | To Support Children Connected to Foreign Countries to Learn in a Local Learning Support Class : From the Volunteers’ Observations in the Review Meetings in a Learning Support Class | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
唐木澤, みどり
× 唐木澤, みどり |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | There are many difficulties in providing support for children connected to foreign countries who are living in Japan. The support system in schools is still insufficient, and out-of-school support in cooperation with local communities is necessary. However, local learning support classes are non-formal educational settings where support is provided by volunteers, and a shortage of human resources is an issue. In particular, the challenges related to the children connected to foreign countries are thought to be even more significant in learning support classes that anyone can participate in. Through the analysis of the data from the review meetings of a local learning support class, the content of support, issues, and efforts to be made to improve support were clarified. As a result, it was pointed out that it is more important to provide support to encourage children to express themselves in Japanese, autonomy support, and emotional support. Finally, in terms of cooperation in the learning support class for continued better support, improvement of support through the PDCA cycle was proposed. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論説 | |||||
書誌情報 |
ja : 学習院大学国際センター研究年報 en : The annual bulletin of the International Centre, Gakushuin University 号 10, p. 15-36, 発行日 2024-02-28 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 学習院大学国際センター | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 24347469 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |